Skorteby Dressage

Fullt upp!

Kategori: Allmänt

Har inte hunnit blogga i helgen på grund av firande av min födelsedag! Tillbringade lördagen med mina kära vänner och gårdagen med släkten! Prinsen fick då en ledig dag igår, vilket han förtjänar.
I fredags tömkördes han och jag arbetade mycket med hans bakdel. Lekte lite försiktigt med spöet på hans rumpa och för första gången någonsin så fick jag den reaktion jag ville ha! Istället för att bli nervös och lyfta frambenen ännu högre så blev han mer aktiv i bakbenen. Det slutade med att han trampade med aktiva bak- och framben på stället längs med långsidan! Riktigt kul att se att han nu börjar bli starkare i bakbenen och klarar av små saker som har varit jobbigare tidigare. 
I lördags fick det bli lite lek ute på stubbåkern! Och denna gång uppskattade han det ännu mer. Öronen spetsade framåt och ville gärna galoppera FORT! En kille på 173cm kan verkligen få upp farten om han vill... 
Idag var första dagen i skolan, men det varade bara 8-10! Så åkte direkt till gymmet och genomförde det efterlängtade gympasset. 
Vid 15 i eftermiddag ska jag och Prinsen träna för Sissi, så återkommer lite senare om hur det gick! 

Underbara First Prince 2015

Josephine



Kommentera inlägget här: