Skorteby Dressage

Hemma igen

Kategori: Träning

Nu är jag hemma igen och har hunnit plugga en stund. Prinsen skötte sig fint hos Sissi. Han har ju sina stunder då han gärna vill säga vad han tycker, men dem studerna har blivit kortare och kommer allt mer sällan! 
Jag fick rida i ett friskt tempo i galoppen, då han lätt går upp i samlad galopp. I nuläget är han inte tillräckligt stark för en sådan samlad galopp, men enligt honom själv är han expert! Så ett friskt tempo i galoppen för att undvika diskussioner ;) 
I traven valde jag att arbeta mestadels i lättridning då han har lite svårt med balansen i sina bakben, samt att jag fortfarande inte har vant mig vid den nya sadeln. Jag har än så länge inte riktigt landat i den djupa sitsen och stör honom mest om jag sitter ner. Men lättridning fungerar utmärkt! Vi jobbade med mycket tempoväxlingar och sidvärtsrörelser! 
Sammanfattningsvis så är jag riktigt nöjd! Och han blev otroligt glad när han fick sig en snabbdusch och sen gå ut i hagen för att käka gräs! 
Nu blir det att plugga vidare resten av dagen! 

Nöjd Prins efter träning 

Josephine 

Kommentera inlägget här: