Skorteby Dressage

Ösregn

Kategori: Träning

Det har regnat hela dagen lång, men som tur är fick vi låna Sissi och Ninas ridhus en stund på eftermiddagen. 
Inne i ridhuset låg det bommar längs med en långsida, någon meter innanför spåret. Prinsen är livrädd för saker som ligger på marken, särskilt bommar! Så det tog en bra stund innan vi kom till kvalitet i ridningen. Men i slutet av passet kunde jag faktiskt skritta mellan bommarna och väggen utan problem! Han måste lära sig att saker och ting inte är så farligt som han tror. 
Passet i sig gick helt okej! Idag var han ganska trött i bakbenen och så blev han spänd pga bommarna. Men det som känns skönt är att jag ändå lyckades lösa sistuationen på ett bra vis. Så jag är ändå riktigt nöjd med min "lilla" Prins.
Invigde även mina nya stövlar och jag är riktigt nöjd med mitt köp! 
Nu ska jag slappa i soffan resten av kvällen! 

First Prince 

Josephine 


Kommentera inlägget här: