Skorteby Dressage

Blödande hjärta som börjat läka

Kategori: Allmänt

Jag har egentligen inte berättat så mycket om vad som egentligen hände för ca 4månader sedan. Jag kommer inte gå in i detalj nu heller, men jag vill ändå berätta hur min nya resa började!

Som många redan vet så fick Prinsen somna in 5april 2016, endast 8år gammal. Det har varit otroligt tungt men det var ett beslut som var tvunget att tas. Jag är generellt sätt en person som släpper ut all smärta på en gång i form av tårar, och sedan är det över och livet måste gå vidare. Men denna gång reagerade jag på ett sätt som jag inte trodde. Jag grät till en början, precis som jag brukar när något tragiskt sker, men jag kände inte att jag fick känslan "livet går vidare"!
Det var tungt att gå upp till stallet och möta Prinsen box som Body fick ta över för att det inte skulle kännas tomt! Alla Prinsens täcken skulle vikas ihop samt hans utrustning skulle putsas... Jag trodde allt detta skulle ge mig ett avslut, men det blev inte så!

Jag ringde min kära fd tränare, Tiina, nere i Tyskland och berättade vad som hade skett! Att jag mådde riktigt dåligt och att jag behövde hitta något nytt och gå vidare. Hon började genast leta efter något nytt till mig så jag inte skulle tappa glöden för denna underbara sport! Det tog inte många dagar innan hon ringde mig och sade att hon hade hittat ett fint 3-årigt sto som skulle passa mig perfekt! Jag och Tiina känner varandra som handen i handsken och jag litade på henne till fullo! Det dröjde inte mer än 2veckor efter Prinsens avlivning innan min fina Shakira stod på vår gårdsplan! Man får tycka vad man vill om detta, men det var precis det jag behövde! Att få hem en ny stjärna efter allt som hänt historiskt...

Jag är så otroligt tacksam att jag fick hem henne så snabbt som vi fick, så jag fick möjlighet att börja se framåt på den nya resan som jag nu fått chansen att påbörja!

Shakira har varit hos oss i 3månader men vi har redan lärt känna varandra och hon har även hunnit med sin första merit, nämligen gångartsdiplom på 3-årstestet! Jag saknar min Prins något enormt, men samtidigt hade jag aldrig fått träffa Shakira om detta inte hade skett! Inte något ont som inte har något gott med sig <3

Kommentera inlägget här: