Skorteby Dressage

Programridning

Kategori: Träning

Idag har vi varit på programridning för Sissi. Prinsen är verkligen en stjärna att ha med sig på olika platser! En stor stjärna till honom! 
Framridningen går också super! Idag joggade vi bara lite innan vi skulle in till Sissi. Avslappnad och med på noterna. 
Sen kom vi då ner till Sissi... Det där med att det ska stå blommor och bokstäver var 12e meter har inte Prinsen fattat varför. Enligt honom är det väldigt onödigt och dessutom livsfarligt!! Idag var han dock mycket bättre än vad han har varit tidigare gånger vi varit iväg och tränat på tävlingsmiljöer. Även om han var ganska rädd till en början så avslutade vi med att rida igenom ett program utan att kolla på blommorna. En fokuserad kille! Därefter gick vi tillbaka till framridningen och då satte jag lite mer tryck i honom. Jag ville nämligen inte sätta onödigt tryck på honom innan programmet då vår avsikt inte är att prestera hårt inne på banan än, utan bara få honom att uppskatta en tävlingsbana. 
Han var i vilket fall otroligt fin och han lyssnade på allt jag bad honom om! Vi höll ett väldigt friskt tempo, men vi kunde komma till små detaljer i bland annat övergångarna i galoppökningar, som var riktigt fina. 
Jag är otroligt nöjd med dagen och Prinsen var också nöjd efter ett krävande pass, både fysiskt men framförallt psykiskt! 
Imorgon blir det vila för min svarta skönhet, och nya tag på söndag! 
Nöjd First Prince

Josephine 


Kommentera inlägget här: